KOLIK ČASU ZBÝVÁ DO PŘÍŠTÍ PRAKTICKÉ ŽENY


neděle 15. června 2014

Tak to bylo tentokrát maso

Zase zkouším recept do Praktické ženy. Tentokrát je to steak ve slanině s grilovaným rajčetem a brambůrkami. Má to být s omáčkou chipotle.
A to je trochu problém, pro mě i pro vás. Chipotle je vyuzená a vysušená paprička jalapeňo, která se používá především v mexické kuchyni. Neskočil jsem si do speciálu koupit, tak jsem začal improvizovat. To je v kuchyni někdy docela nutné.
Vyštrachal jsem zelené papričky jalapeňo naložené, a dával hlavu dohromady... Vyštrachal recept na omáčku, který říká, že potřebuju dvě rajčata, 2 papričky chipotle (nebo i víc, když chceme mít omáčku dost ostrou) a 125 ml vody.
Rajčata v troubě upečeme,  čekáme až začne slupka černat a popraská, pak se oloupeme (jde to samo, svléknou se natošup), dáme do mixéru, přidáme vodu a rozmixujeme. Pokud se zdá omáčka řídká, můžeme povařit – prostě vodu z omáčky tepelně vyždímat. A je to.
To bych nebyl já, abych se neodvážil ještě něco vymýšlet.
Tak jsem vzal tři velká rajčata, ty zelené papričky nakrájné na kolečka, asi čtyři kolečka, a přidal ještě naložené chilli papričky. Spustil mixer a majda je za chvíli na světě.
Nějak mi nedošlo, že budu muset nejspíš volat hasiče, jak mi huba hořela.
No, tak buďte opatrní v tom míchání pálivosti.
Recept na steak jsem si mírně upravil a to se mi taky málem vymklo z rukou. Tak, když pojedete podle receptu v letním dvojčísle Praktické ženy, dopadne to dobře. Já tu, až letní dvojčíslo vyjde, přidám ještě pár rad, co nemáte dělat a proč je dobré postupovat podle recept. Dřív byste přišli o moment možnosti výběru z receptů a zkoušeli byste to hned. Já své čtenáře znám. Tak ještě chvíli strpení, dočkáte se. Omáčku si můžete vyzkoušet hned...
A je dost variant, co si do ní přidat.
Steak se slaninou, grilocaným rajčetem a opečenými brambůrkami. A omáčkou...

To je moje omáčka... Ale můžete si vymslet svou vlastní, nebo udělat tu správnou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za reakci :-)