KOLIK ČASU ZBÝVÁ DO PŘÍŠTÍ PRAKTICKÉ ŽENY


pátek 18. ledna 2013

Tak trochu něco jiného :-)

Tak jsme u kávy probírali se Zuzanou vaření a padla dost tvrdá věta: "Neděláš nic jiného než mleté!"
Vím, jak to myslela, taky přiznala, že na mě vyšlo zkoušení receptů, které měly hlavní téma mleté. Nakonec, nebylo to jenom mleté, které jsem tu popisoval :-) A mám v zásobě pár kousků, které jsem sem ani nechtěl dávat, aby to nevypadalo, že se pořád jenom cpu. Koho by to pak zajímalo, že jo?!
Ale tady je něco jiného než mleté:


Můžete si to vyzkoušet taky. Nejsem lakomý, jak jsem koupil, tak dávám dál... Důvody proč jsem se do toho pustil – potřeboval jsem využít krůtí prsa a nabízela se konzerva artyčoků.

Krůtí prsa s artyčoky

Krůtí prsa v zásobě (necelé půl kilo) a konzerva artyčoků na vyzkoušení, až přijde nápad, celý citron, bílé suché vínko (tak 3/8), bobkové listy (4), hladká mouka (stačí 1 lžíce), olivový olej (4 lžíce) a také sůl a pepř.

Artyčoky rozpůlíme a osmahneme na 3 lžících rozehřátého oleje. Půlku citronu nakrájíme na dílky (namastil jsem to tam i s kůrou) a přidáme k artyčokům, pak zalijeme vínem.  Přidáme bobkový list, osolíme, opepříme. Přiklopíme a dusíme tak 40 minut.

Krůtí prsa rozdělíme na plátky (tak 4 kousky), osolíme, opepříme a obalíme v mouce. Vymačkáme druhou půlku citronu (skoro – nechte si pár kapek na později).

Na zbylém oleji osmahneme po obou stranách maso, ke kterým jsme přidali bobkové listy. Stačí tak 3 minuty. Pak ještě přikápneme citronem.

A můžeme podávat.
Může být bez přílohy.
Recept jsem nevymyslel, je údajně ze Španělska. Jenom jsem si pomohl konzervou místo čerstvých artyčoků (to se pak musí odříznout dřevnatý stonek a špička, po rozpůlení vnitřek vyloupneme). 

Mě to chutnalo, jestli se do toho pustíte, tak přeju stejně příjemné chuťové zážitky.
I Tobě, Zuzko :-))))))))



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za reakci :-)