KOLIK ČASU ZBÝVÁ DO PŘÍŠTÍ PRAKTICKÉ ŽENY


pondělí 10. září 2012

Ráno začínám večeří

Mám dovolenou, tak si užívám. Třeba, že vyzkouším nový recept, zaskočím do redakce na kus řeči (jo, hlavně dotáhnout nějaké resty), a tak...
Tak jedeme!
Kamarádky z Kuchyně.cz vždycky zpozorní, když k nim zajdu. Těší se a bojí. Čekají nějaký zběsilý příběh z mého kulinářského řádění. Mé příběhy je baví. Třeba ten, jak mi na koláčky těsto nakynulo natolik, že koláčky vypadaly jako oči psa baskervilského... Poprvé práce s droždím, chápete....
Mám pár receptů, kterými jim vyhrožuju, že je vyzkouším. Třeba hrachovou polévku pojatou variantně.  Jak bude chutnat ze zmraženého hrášku, jak z konzervovaného. Už nestihnu variantu z hrášku ničím nedotýkaného.
Ale tentokrát jsem si vyhlídnul masové válečky s rybízovým dipem.
Za hoďku jste hotovi (a to ještě dvacet minut můžete odpočívat při vaření).

Příprava 30 minut • Odležení 20 minut • Pečení 15 minut

Takže vezmete:
400 g mletého masa (hovězí nebo vepřové, nebo... NAPŮL)
100 g nastrouhaného sýru (např. eidamu)
3 lžíce strouhanky
1 vejce
1 menší cibule
0,5 dl bílého vína
olej na pečení
mleté nové koření
sůl

a na rybízový dip
150 g rybízové marmelády
1 dl červeného vína
1 malá jarní cibulka s natí
1 lžíce olivového oleje
špetka mletého chilli
špetka mletého zázvoru
mletý pepř
sůl

Tenhle recept je taková mlynářská záležitost, těch mletých ingrediencí je dost a dost...



Nejdříve si připravíme rybízový dip.
Trochu mám problém s marmeládou. Mám použít kombinaci jablka– rybíz nebo echte rybíz? To první není marmeláda, ale směs, i když jako marlemáda nebo jako džem vypadá, to druhé je džem, protože marmelády jsou podle bruselské směrnice jenom ty z citrusů. To dá přece rozum! Kdybych si uvědomil, že našim marmeládám už říkáme ovocné směsi, sáhl bych po jedničce. Chtěl jsem být akurátní, sáhl jsem po echte! Chyba! Džem je až moc sladký. Dobrý, ale sladký.
Očištěnou jarní cibulku nakrájíme najemno, zalijeme ji lžící oleje, osolíme, opepříme a přidáme po špetce chilli a zázvoru. Vždycky, když hledám špetku chilli, tak ji nemůžu najít. Namelu ještě chilli papričku? Bylo by to stylové... Tak sáhnu po omáčce chilli, stejně je to do omáčky, mohlo by to klapnout. Tak mám tam trochu kápnout? Jo, už je to.
Všechno promícháme a necháme pět minut stát. Měl jsem dlouhý telefon, stálo to déle.
Potom vmícháme marmeládu a víno, vše rozmícháme dohladka a necháme vychladit.
Míchám a míchám, ale nakrájenou cibulku dohladka nenamíchám. Že by pomohl tyčový mixer? Ne, nechávám to. Může to chutnat i tak, nenahladko.
Mleté maso ochutíme novým kořením, přidáme oloupanou a jemně nakrájenou cibuli, nastrouhaný sýr (jsem lenoch, vysypu pytlík), vejce a bílé víno, osolíme, zahustíme strouhankou, promícháme a směs necháme nejméně dvacet minut odležet.
Dáme si kafe, třeba i cigárko, popovídáme se sousedkou a ona ta směs klidně odlehává.
Z připravené masové směsi oddělujeme malé kousky, ze kterých namočenýma rukama vytvarujeme válečky. Vložíme je do pánve s rozehřátým olejeme a zvolna opečeme ze všech stran dozlatova.
No, to bych měl. Dneska jsem se držel a válečky byly malé, vlastně tak akorát.
Hotové válečky rozdělíme na talíře, doplníme je miskou s vychlazeným dipem, který ještě znovu promícháme, a podáváme s hranolky nebo dobrým čerstvým pečivem.
Až sem to pořád funguje.
Ochutnám dip, moc sladké, kápnu ještě chilli, přidám pepř. To byla chybka s tím echte džemem. Tak radši sáhněte po směsi nebo pravé domácí rybízové marmeládě. Bude chutnat líp rybízově.
Tak a máme snídani s hranolky, večer si dám repete, nejspíše s dobře rozpečeným čerstvým pečivem.


Mám i fotku s dipem, o abyste věděli, že nekecám, ale večer radši sáhnu po jiné doporučované majdě. Než se naučím tu rybízovou :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za reakci :-)