KOLIK ČASU ZBÝVÁ DO PŘÍŠTÍ PRAKTICKÉ ŽENY


neděle 23. prosince 2012

I úplně jednoduchá věc se dá zpackat

Připadal jsem si jako zločinec, když mě Zuzana přistihla v krámě, že k té kachýnce, co už jsem popisoval, kupuji bramborový knedlík.
A proč je neděláš z pytlíku? zeptala se.
A to už jsem se cítil jako propuštěný na podmínku. K těm pytlíkovým jsem nějak nepojal důvěru a dělat klasické bramborové jsem zkusil jenom jednou. Takovýho crcání a výsledek za moc nestál.
Ale ta slova byla výzva, jak říkají manažeři.
Dáš do toho vajíčko a jsou lepší, dostal jsem ještě doporučení.
Takže druhá kachní večeře už měla na programu bramborový knedlík z prášku.
Triviální návod, triviální postup.
Nalil jsem tam odhadem požadované množství vody, přidal vejce, a hnětl a hnětl. Asi málo vody, tak jsem ještě cvrknul maličko a místo na knedlíky jsem si zadělal na problém. Řídké!
Tak jsem tam přisypal mouku a hnětl. Něco se mi nezdálo, a hele, ono to vypadá jako těsto na pečení – mrknu a ona to je hladká mouka. Hm, tak znova. Hmotu jsem s obtížemi vyklopil do koše. Mísu jsem vyčistil takovou tou drbací houbičkou. Pak jsem hydroxidem pročistil odpad, protože ho to malé množství těsta z mísy ucpalo. Cink cink, už mi naskakují vícenáklady.
Houbičku jsem musel vyhodit, z té už tu hmotu nedostanu.
Už jsem nad cenou hotového knedlíku.
Tak jsem zaskočil do krámu pro nový pytlík práškových knedlíků. Situace na prášky!
Naměřil správné množství vody, přidal vajíčko a hnětl.
Zase řídké!
Přidal jsem trochu hrubé mouky, a už to vypadalo líp. Nákladově jsem nad dvojnásobkem ceny hotového knedlíku. A toho crcání...
Udělejte čtyři válečky, doporučili v návodu. No, zdařily se mi jakž tak tři. A vlastně to nebyly ani tak válečky, ale takové unavené mrchy či jak to nazvat.

Bylo mi jasné, že se tyhle nekompaktní mrchy začnou při vaření rozšklebovat...

Vařím, dovařím, výsledek je naprosto amatérský.



Ani nevytahuji strunový kráječ, tuhle briketu nakrájím ručně.


Tak tohle si úžasná kachýnka nezasloužila. Knedlík neknedlík, mírně tužší, byť stravitelný.
A přitom ten návod byl tak triviální. To jsem zvědavý, jak si poradím s návodem k nové kameře...
Pokračování příště... Ale už bez prášků!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za reakci :-)