KOLIK ČASU ZBÝVÁ DO PŘÍŠTÍ PRAKTICKÉ ŽENY


sobota 16. března 2013

Zkouška beránkem

Když jsem viděl tescomáckou formu na beránka, vykulil jsem oči. Takové velké vykrajovátko. Beránky znám takové jiné – forma s reliéfem, do které vlijete těsto a pak vyklepnete. Ale beránek v obryse, děravý skrz naskrz? To přece nemůže moc dobře fungovat s litým těstem. Snad jenom jako to vykrajovátko.
Posuďte sami. Věříte tomu, co vidíte na obrázku?

A teď si představte, že plech není s formou vůbec spojený. To přece musí protékat v dotyku formy s plechem...
Povolal jsem posily a začali jsme ověřovat funkčnost formy. Postupně přicházelo publikum. Tereza, aby fotila jiné postupy, Pavlína, aby zase předvedla něco kreativního. Se svým pokusem jsem se prostě vsunul do programu redakčního focení. Všechno uvidíte v květnové Praktické ženě. Můj pokus už teď :-)
Osobní poznámka:
Zuzana mi nachystala piškotové těsto, Josefína vehementně asistovala u postupu. Oběma tímto děkuji za vydatnou a skvělou pomoc.

Zkoumám beránka, mám pořád podezření, že to nebude fungovat. Josefína drží formu na dortík, ten s beránkem nesouvisí, ale souvisí s těstem, které Zuzka chystá.
První zádrhel. V návodu se píše, že forma má výhodu adhezivního povrchu, který zabraňuje, aby těsto přilnulo k povrchu formy. V návodu dál už se doporučuje formu vymazat. Takže teď máslem vymazanou formu s Josefínou vysypáváme moukou.
Jsme pečliví...
Piškotové těsto vléváme do formy.
Teď už jsem v roli pozorovatele a pomocníka, Josefína diriguje těsto do formy naprosto profesionálně.
Nakonec se přidám... Ať mám taky nějaké zásluhy :-)
Tohle zvládnu sám...
Důkaz: beránek se upekl dokonale, z formy vyklouznul bez problémů. Začíná zdobení. Poprvé v životě páchám něco takového. Jsou u toho Zuzana, Pavlína a Tereza. Pochybují o výsledku. No, já taky...
Tak a je hotovo.
Finále. Zvlášť hrdý jsem na tu mašličku. Z té byly vedle úplně všichni :-))

Verdikt: Forma funguje. Pochybnosti zmizely.


Těsto, které funguje:


Piškot na beránka

šest vajec
140 g moučkového cukru
150 g hrubé mouky
30 g rozehřátého másla

Ušleháme z bílků sníh, po částech přidáme 100 g cukru, ušleháme do husta.
Žloutky utřeme se zbylým cukrem a přidáme do sněhu, promícháme.
Lehce vmícháme mouku a nakonec přidáme rozpuštěné máslo.

Pečeme v troubě 45 minut při teplotě 170 stupňů Celsia.

Použili jsme větší polovinu dávky. Druhá šla do dortíku, toho, co Josefína opatruje na první fotce. Vím, že půlka je půlka, ale dobře víte, jak jsem to myslel :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za reakci :-)