KOLIK ČASU ZBÝVÁ DO PŘÍŠTÍ PRAKTICKÉ ŽENY


čtvrtek 18. října 2012

Kuře podle Sarah, Francouzů i šéfredaktora :-)

Tak jsem tu popisoval malou anabázi s loupáním česneku pomocí amerického triku. Jedna čtenářka mi napsala, že se jí v miskách česnek úplně vyloupal, ale v poslední chvíli, jak s těma miskama třásla, jí misky vyklouzly a česnek pěkně vyloupaný skončil na koberci.
Ale proč jsem potřeboval těch 40 stroužků česneku?
Na kuře podle Sarah Carey, která se inspirovala francouzským venkovem!
Potřebujete kuře, česnek (tak asi 40 stroužků), máslo, sůl a pepř. A čerstvý tymián.
A co dál?
Celé kuře docela důkladně potřete máslem, osolíte, opepříte, a šoupnete do misky. Viděl jsem to na videu – Sarah vzala kus másla a rozmazávala ho po kuřeti. Zkusil jsem to taky a protože nejsem tak zdatný a hlavně trpělivý, nakonec jsem kuřátko pokryl na tenko pokrájeným máslem. Taky se rozteče...
Pak obsypete kuře vším tím česnekem slavně vyloupaným, přidáte snítka čerstvého tymiánu a šoupnete do trouby předehřáté na 250 stupňů. Po chvíli teplotu zmírníte na takových 160 stupňů a pečete tak hodinu. Občas přelijete vypékanou šťávou. Chvíli jsem bojoval s tím, že je to vlastně jenom máslo, a tak jsem přidal trochu vody. Všechno to nádherně voní, chutě se propojují a už se vám sbíhají sliny.
Žádná velká věda, ale české kuře na francouzský způsob podle amerického videa českému šéfredaktorovi chutnalo. Moc. Všechny chutě se spojily a když k tomu přidáte šťouchané brambory s jarní cibulkou a vše přelijete trochou sosíku, je to bašta.
Jo, a ten tvrdě vydobytý česnek pak vyhodíte :-)
Kuřátko má svázané nohy. Na to jsem při startu zapomněl, takže je svazoval asi po dvaceti minutách... No jo...


1 komentář:

  1. České kuře na francouzký způsob podle američanky - docela dobrý, pěkně mě to pobavilo. A ještě se mi líbí - jakože jarní cibulka v říjnu :-) Blanka D.

    OdpovědětVymazat

Díky za reakci :-)